Edukacyjny Piątek w naszym Centrum!

27 Listopad, 2020

Edukacyjny Piątek w naszym Centrum!

„Rozwój dzieci z autyzmem

Rozwój dzieci z autyzmem jest dysharmonijny. W pewnych sferach pojawiają się dysfunkcje i deficyty, a w innych odpowiedni poziom rozwoju. Z jednej strony może przejawiać się u nich wysoki poziom inteligencji, czasem niezwykłe zdolności, a z drugiej mogą odbiegać od swoich rówieśników w sprawach, które są proste do wykonania. Zdarzają się u niektórych wybitne zdolności pamięciowe, muzyczne, arytmetyczne, plastyczne, przestrzenne. Są to wysepkowe zdolności i występują u około 5-15 % osób z autyzmem.

Autyzm pokazuje jakościowe zaburzenia zdolności uczestniczenia w naprzemiennych interakcjach społecznych. Możliwości społeczne autystów są bardzo zróżnicowane. Zdolności te a raczej ich zaburzenia widoczne są już w pierwszych miesiącach życia. Często małe dzieci brane na ręce płaczą i nie mogą się uspokoić, często nie utrzymują kontaktu z matką, mogą nie uśmiechać się, sztywnieją przy przytulaniu lub się odsuwają. Występuje brak zainteresowania ludźmi i  ignorowanie ich obecności, a jeśli inicjują kontakt społeczny, to przeważnie nie utrzymują kontaktu wzrokowego. U dzieci z autyzmem występuje brak zainteresowania rówieśnikami, nie podejmują wspólnej aktywności, są jakby poza grupą. Przeważnie szukają kontaktu z osobami dorosłymi lub starszymi (…)”

 

Serdecznie zapraszamy do poczytania całego artykułu na naszej platformie edukacyjnej:

http://www.autyzm.ump.edu.pl/#/content/a6